Η επιφυλλίδα και τα
χαρακτηριστικά της
Η επιφυλλίδα είναι είδος της «λογοτεχνικής» σχολιαστικής
δημοσιογραφίας.
Μαζί με το χρονογράφημα, το ευθυμογράφημα και την κριτική
συναποτελούν την ομάδα των ειδών που ονομάζονται (προσωπικές) στήλες, οι
οποίες ερμηνεύουν και αξιολογούν, εκτός από την επικαιρότητα, καλλιτεχνικά
δημιουργήματα ή πολιτιστικά συμβάντα.
Η επιφυλλίδα ως είδος παρουσιάζει δυσκολίες στην
περιγραφή της. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ποικιλία του ύφους
των επιφυλλιδογράφων και στη συγγένειά της με τα παραπάνω είδη, με τα οποία
μοιράζεται γνωρίσματα όπως ο εγκυκλοπαιδισμός, η ιδιαίτερη επιμέλεια της μορφής
του λόγου
και η μίμηση μη δημοσιογραφικών ειδών (π.χ. του χρονικού, της σάτιρας ή του δοκιμίου).
Ωστόσο, μπορούμε να διακρίνουμε ορισμένα γενικά χαρακτηριστικά της
επιφυλλίδας, που είναι τα εξής:
- Η θέση της στην εφημερίδα: Οι επιφυλλίδες δημοσιεύονται είτε στις «σελίδες γνώμης», όπου συνυπάρχουν με το κύριο άρθρο, τις πολιτικές αναλύσεις, τα σχόλια, τις επιστολές αναγνωστών και τις πολιτικές γελοιογραφίες, ή σε ειδικά ένθετα.
- Η περιοδικότητα δημοσίευσής της: Οι επιφυλλίδες είναι άρθρα εβδομαδιαίας περιοδικότητας και δημοσιεύονται συνήθως στα κυριακάτικα φύλλα.
- Η ταυτότητα του συγγραφέα: Οι συγγραφείς επιφυλλίδων είναι διανοούμενοι που συνεργάζονται τακτικά ή ευκαιριακά με «ποιοτικές» εφημερίδες, δηλαδή εφημερίδες που απευθύνονται σε κοινό υψηλού κοινωνικού, επαγγελματικού και μορφωτικού επιπέδου, που αποφεύγουν τον λαϊκισμό και τη σκανδαλολογία, και προτιμούν την επίσημη γλωσσική ποικιλία.
- Η έκτασή της: Παρόλο που ορισμένες είναι εκτενείς, κατά κανόνα οι επιφυλλίδες είναι μέσης έκτασης κείμενα, γεγονός που δεν επιτρέπει τη συστηματική ανάλυση και την επαρκή τεκμηρίωση των υπό εξέταση ζητημάτων, όπως γίνεται σε ένα επιστημονικό άρθρο.
- Ο επικοινωνιακός στόχος: Οι επιφυλλίδες αποβλέπουν στην ανάλυση ζωτικών προβλημάτων της δημόσιας ζωής με όργανο την παιδεία και την κριτική σκέψη.
- Η θεματολογία: Η επιφυλλίδα αντλεί τα θέματά της από την επικαιρότητα, χωρίς να την παρακολουθεί στενά.
- Η οργανωτική δομή και η επιχειρηματολογία: Η επιλογή των πλευρών του ζητήματος που εξετάζεται είναι αντιπροσωπευτική, ενώ η ανάπτυξή τους στηρίζεται σε περιορισμένα αποδεικτικά στοιχεία και αξιολογικές κρίσεις. Επίσης,
διακρίνονται δύο μορφές επιχειρηματολογίας,
η διαλογική και η
αντιλογική. Στην πρώτη περίπτωση ο αναγνώστης παρακολουθεί τον
συγγραφέα να αντιπαραβάλλει διαφορετικές απόψεις ή ιδεολογίες, χωρίς ο ίδιος να
παίρνει θέση, ενώ στη δεύτερη δοκιμάζεται η κρίση του αναγνώστη μπροστά σε μια
πολεμική αντιπαράθεση του συγγραφέα με αντίπαλες θέσεις.
- Το ύφος: Είναι ιδιαίτερο για κάθε συγγραφέα και αναγνωρίσιμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, πάντως, οι επιφυλλίδες, παραβιάζοντας τις συμβάσεις του είδους, εκτρέπονται στον δογματισμό, την ηθικολογία ή την εκζήτηση της γραφής με στόχο τον εντυπωσιασμό του αναγνωστικού κοινού.
www.greek-language.gr
I m so glad to visit this blog.This blog is really so amazing.Thanks for sharing with us.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήGood content. You write beautiful things.
ΑπάντησηΔιαγραφήhacklink
korsan taksi
vbet
mrbahis
sportsbet
hacklink
mrbahis
vbet
taksi
Good text Write good content success. Thank you
ΑπάντησηΔιαγραφήkralbet
slot siteleri
betmatik
betpark
kibris bahis siteleri
bonus veren siteler
tipobet
mobil ödeme bahis
karşıyaka
ΑπάντησηΔιαγραφήtekirdağ
bilecik
büyükçekmece
demre
düzce
İ8X2
güngören
ΑπάντησηΔιαγραφήmanavgat
marmaris
nevşehir
rize
BDCG
yurtdışı kargo
ΑπάντησηΔιαγραφήresimli magnet
instagram takipçi satın al
yurtdışı kargo
sms onay
dijital kartvizit
dijital kartvizit
https://nobetci-eczane.org/
0İLZY
resimli magnet
ΑπάντησηΔιαγραφήresimli magnet
çerkezköy çatı ustası
silivri çatı ustası
dijital kartvizit
DCRQ
شركة تسليك مجاري بالاحساء CbAuMCm6rD
ΑπάντησηΔιαγραφή